Trochę się we Wrocławiu działo jeśli chodzi o tramwaje. Przede wszystkim został zakończony remont zabytkowego tramwaju 102Na 2069, należącego do Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego - remont trwał 4 lata, pochłonął ponad milion zł, rozpoczęty we Wrocławskim Protramie, a po jego upadłości dokończony w MPK Kraków. Niedawno przeszedł wszystkie odbiory i wrócił do Wrocławia. Został wyremontowany na stan fabryczny, więc kabina jest odgrodzona tylko przepierzeniem z rurek i deski, przywrócono piasecznice i usunięto większość późniejszych przeróbek. 22 kwietnia będzie powitalny przejazd tramwajem z wieloma fotostopami po najciekawszych rejonach Wrocławia, najbardziej związanych z kursowaniem tego typu wagonu, więc zapraszamy, więcej szczegółów na stronie
http://kstm.pl/pl/aktualnosci.html?k=45 i face-booku
https://www.facebook.com/tramwaj.enusia/
2 czerwca KSTM organizuje także Dzień Dziecka w byłej zajezdni Dąbie, będzie ekspozycja części taboru, linie specjalne, przedstawienia dla dzieci, samochody zabytkowe i parę innych atrakcji.
Co do innych tramwajów zabytkowych to remontowany jest LH Standard "Baba Jaga", remont podwozia miał też Juliusz, oba należące do TMW. Nie posunęła się rekonstrukcja Falkenried Maximum, jest tylko zrobione samo pudło. Ze smutniejszych informacji to TMW zezłomowało ostatni tramwaj typu 102Nd
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,357...-zlom.html .
Co do nowości w MPK to trwa wymiana 105Na na nowoczesne, niskopodłogowe, ładnie polakierowane i wyposażone w gniazda usb Moderusy, motorniczowie i pasażerowie baaaardzo się cieszą z nich (widok miny Niemców, gdy po wejściu do tego cuda zobaczyli zza tłumu pasażerów schody na poziom dachów samochodów i znikomą ilość miejsc siedzących bezcenny)

Do końca roku wszystkie niezmodernizowane 105Na mają iść na złom.
Jest nowa umowa z Mennicą na system sprzedaży biletów, w automatach w pojazdach już nie kupuje się papierowych biletów, tylko kupione bilety są jedynie zapisywane w systemie. Identyfikatorem biletu jest id karty zbliżeniowej, więc jeśli ktoś kupuje bilet kartą płatniczą, to bilet jest przyporządkowany w systemie do numeru tej karty i podczas kontroli musi dać kontrolerowi kartę płatniczą do sczytania czytnikiem, który sprawdza czy w systemie jest do niej przypisany ważny bilet. Wszyscy zapewniają, że to bardzo bezpieczne, więc pozostaje nam w to wierzyć, jak również w to, że ten system w ogóle działa, bo betatesterami są pasażerowie. Są oczywiście też karty Urbancard na które kupuje się bilety okresowe, a najnowsze karty mają też funkcję elektronicznej portmonetki, na którą można kupić też zwykły bilet.