Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Autor Wiadomość
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #1
Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Wczytałem sobie tory Elbląga z ATS do edytora RSF (żółte na obrazku). Dla porównania doczytałem tory z UMP-pcPL. Mniej więcej trzyma wymiary.

Zrobiłem to pod kątem budynków z CityGML. Teraz albo trzeba przeliczyć tory do PUWG 1992 (ale z lokalnym środkiem), albo wyliczyć parametry konwersji pomiędzy PUWG 1992 a torami i przeliczyć budynki.


Załączone pliki Miniatury
   

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
11-12-2018 01:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #2
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Wyszło mi tak z grubsza, że tory z ATS trzeba obrócić o 1.61° w prawo, po czym przesunąć 348.5m na zachód i 309m na północ, żeby środek scenerii wypadł na przecięciu siatki kilometrowej 526 (południk) i 699 (równoleżnik). W ten sposób dochodzimy do dokładności dopasowania do PUWG 1992, przy którym okazuje się, że trzeba by może zrobić skalowanie po linii północ-południe rzędu pół metra (na 4.5km daje to 0.1‰). Nie wiem, czy było to robione w oparciu o mapy, ale w każdym razie jestem pod wrażeniem dokładności. Moim zdaniem można te tory połączyć z budynkami CityGML bez skalowania, bo różnice rzędu pół metra nie będą dostrzegalne, o ile się nie zrobi otoczenia dokładniej.

W załączeniu na szybko skonwertowane tory do formatu MaSzyny. Trochę się zgubiło i wyszły dziury, więc się do jeżdżenia nadawać nie będzie. Ale można sobie otworzyć w Rainsted i pobrać mapy podkładowe ('18 albo '15, bo pozostałe są słabe).


Załączone pliki
.zip  Elblag.zip (Rozmiar: 23,07 KB / Pobrań: 5)

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
11-12-2018 04:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #3
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Dorzuciłem bryły budynków CityGML, skorygowane na wysokość 0. Wbrew pozorom Elbląg nie jest całkiem płaski, różnica wysokości jest co najmniej 20m. Ponieważ pliki wyszły duże, wrzuciłem archiwum do http://rainsted.com/warsztat/Elblag/ — nadal są to pliki do MaSzyny. Jeździć po torach raczej się da (brak rozjazdów), można tylko pooglądać.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
10-04-2019 01:44
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Edward Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 507
Dołączył: Jan 1970
Reputacja: 21
Post: #4
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Centrum, zachód i południe są prawie płaskie, natomiast północny wschód wchodzi na Wysoczyznę Elbląską. Przez Elbląg przechodzi raz łagodniej raz stromiej taki uskok właśnie kilkunastometrowy.

Btw. czy dał byś radę wrzucić do MaSzyny to samo bez korekty wysokości? Wtedy można by dostosować teren do budynków.
10-04-2019 17:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #5
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Tak, tylko wtedy tory muszą mieć profil pionowy. Teren planuję sobie wczytać z NMT-100 i zagęścić punktami fundamentów z CityGML, co wymaga jeszcze prac programistycznych.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
10-04-2019 20:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Edward Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 507
Dołączył: Jan 1970
Reputacja: 21
Post: #6
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Podział wielokątów niewypukłych nie do końca działa poprawnie, szczególnie na nieregularnych domach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2019 00:24 przez Edward.)
11-04-2019 11:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #7
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Błędy dotyczą wielokątów z kątami wklęsłymi. Ściany są zapisane w postaci punktów łamanej zamkniętej i okazało się, że przy kątach wklęsłych trzeba w specjalny sposób wydzielać trójkąty. W miarę proste się to okazało w przypadku dachów i fundamentów, bo wystarczy sprawdzić znak współrzędnej pionowej iloczynu wektorowego, ale dla ścian trzeba chyba porównywać zwroty wektorów kolejnych kątów i zliczać, których zgodnych było więcej.

Nadal moja wiedza o konstrukcji tych brył jest niewielka, pewnie z czasem się da wyciągnąć z tego więcej.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
11-04-2019 22:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #8
RE: Elbląg: porównanie torów ATS a UMP
Pod wskazany wyżej adres wrzuciłem drugą paczkę, w której są budynki nieprzeliczone na zero.

Gdy poprawię podział na trójkąty albo zrobię wczytywanie CityGML do RSF (co pozwoli ułożyć trójkąty terenu gęściej niż NMT-100), to będę wrzucał kolejne paczki.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
13-04-2019 16:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Advanced Tram Simulator | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS