Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CityGML - bryły budynków
Autor Wiadomość
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 90
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #11
RE: CityGML - bryły budynków
Aktualność OIDP podawała się na 2011. Mając już zestaw brył odniesienia można brakujące dorobić, sugerując się kilkoma fotografiami — nie potrzeba mierzyć. Zmiany w zabudowie zawsze będą jakieś. Teraz tylko czekać, aż ktoś zrobi ogólnopolską bazę, gdzie do identyfikatora bryły budynku będzie można dodać liczbę kondygnacji, kolor, liczbę okien z każdej strony, stan, datę budowy czy wyburzenia i będzie można generować z tego wirtualną przeszłość.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
20-11-2018 11:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 90
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #12
RE: CityGML - bryły budynków
Po wielu trudach poprawiłem obsługę XML w Rainsted 19.4.143.14395. Szybciej nie jest, ale za to udaje się przetworzyć pliki mające ponad 40MB, w tym te z Elbląga (były też takowe problematyczne w Warszawie i Częstochowie). Obsługa XML była tworzona w innym celu, a teraz jej przypadły tak ciężkie pliki... Następny quest to zapis trójkątów w OBJ.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
03-04-2019 01:40
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Edward Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 494
Dołączył: Jan 1970
Reputacja: 21
Post: #13
RE: CityGML - bryły budynków
Zapis można zrobić indeksami - troszeczkę kombinowania,
lub prosto trójkąt po trójkącie z wykorzystaniem ujemnej indeksacji obj, czyli użyć użyć konstrukcji:
v [x1] [y1] [z1]
v [x2] [y2] [z2]
v [x3] [y3] [z3]
vt [u1] [v1]
vt [u2] [v2]
vt [u3] [v3]
n [nx1] [ny1] [nz1]
n [nx2] [ny2] [nz2]
n [nx3] [ny3] [nz3]
f -1/-1/-1 -2/-2/-2 -3/-3/-3
05-04-2019 07:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 90
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #14
RE: CityGML - bryły budynków
Heh, zgryzłem to.
http://rainsted.com/warsztat/Elblag/

Plik elblag1_obj.7z zawiera bryły budynków z czterech arkuszy, z uwzględnieniem wysokości. Obejmuje centrum, ale skrajne pętle wystają poza zabudowania. OBJ się otwiera w Paint 3D, inne wygenerowane otwierały się też w Blenderze, ale Modo nie dawało rady. Do ATS nie próbowałem jeszcze wstawiać, pewnie docelowo trzeba będzie przesunąć i obrócić, bo obecnie współrzędne są w PUWG 1992 z przesunięciem o całkowitą liczbę kilometrów.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
14-05-2019 20:34
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 90
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #15
RE: CityGML - bryły budynków
Plik OBJ z ujemnymi indeksami miał 63MB. Zrobiłem ESO, wyszło 34MB, ale nie dało się tego wyświetlić w ATS — podmieniłem za "dworzec"... Po przerzuceniu OBJ przez jakiś 3D Builder wyszedł OBJ na 16MB z dodatnimi indeksami. Wrzuciłem go na konwerter do ESO, ale już mieli którąś godzinę i wygląda, jakby się zawiesił.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
18-05-2019 08:41
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 90
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #16
RE: CityGML - bryły budynków
Wyciąłem zajezdnię, żeby spróbować z czymś mniejszym. Z pliku OBJ, wygenerowanego z Rainsted, konwerter widzi tylko jeden trójkąt, który potem przenosi do ATS. Plik ten normalnie się otwiera w 3D Builder. Gdy zapiszę OBJ z 3D Builder, to konwerter się zawiesza przy próbie otwarcia. Tam chyba jeszcze współrzędne są źle, ale to już bym wolał poprawiać, gdy zobaczę rezultat w ATS.


Załączone pliki
.zip  zajezdnia_rainsted.zip (Rozmiar: 3,82 KB / Pobrań: 2)
.zip  zajezdnia_3dbuilder.zip (Rozmiar: 5,16 KB / Pobrań: 2)

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
18-05-2019 11:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 90
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #17
RE: CityGML - bryły budynków
Jakoś mi się udało zrobić ESO po przepuszczeniu przez 3D Builder. Niby program M$, a wstawia Unixowe końce linii, czego konwerter nie trawi. Jako punkt zerowy bryły przyjąłem pierwszy punkt fundamentu CityGML, ów skrajny punkt przeliczyłem do torów ATS i wpisałem w budynki.dat pod pozycją 103 oraz dopisałem do structures.txt Gdańska. Musiałem dodać 180° do obrotu (łącznie 181.61°). Koszmar jakiś z tymi budynkami. I nie wiem, skąd się ta dziura w modelu wzięła, w 3D Builder wyglądało dobrze.

No i jak teraz kolejne 4000+ obiektów przerobić? Przydała by się jakaś techniczna tekstura, żeby choć ściany były szare, a dachy brązowe.


Załączone pliki Miniatury
   

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
18-05-2019 19:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Advanced Tram Simulator | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS