To może zrobię małą aktualizację:
Tramwaje w Bydgoszczy – system transportu tramwajowego znajdujący się w Bydgoszczy. System obsługiwany jest przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy, a jego organizatorem jest Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
18 maja 1888 roku na ulice Bydgoszczy wyrusza pierwszy tramwaj konny; jego trasa wiodła z Dworca Kolejowego do ulicy Poznańskiej (Wełniany Rynek).
3 lipca 1896 po Bydgoszczy rozpoczynają kursowanie tramwaje elektryczne.
21 lipca 1953 oddano do użytku zespół linii tramwajowych Brda z Babiej Wsi na Łęgnowo, Kapuściska i Glinki. Utworzono pięć nowych linii – 5,6,7,8,9. Bydgoszcz otrzymała używany tabor tramwajowy z innych miast Polski: 13 wagonów silnikowych Lilpop I z Łodzi, 13 wagonów doczepnych Herbrand z Łodzi, 4 wagony silnikowe Walker z Katowic i 4 wagony silnikowe SW-1 z Krakowa.
1977 - Pierwsze tramwaje 105NW wyjeżdżają na ulice Bydgoszczy.
1980 - 19 marca – Bydgoszcz otrzymała pierwsze wozy 805Na (42 sztuki).
Wycofano z eksploatacji awaryjne wozy typu 802N.
1981 - Dostarczono 10 wozów 805Na.
W nową dekadę (1990) MZK wchodzi z taborem: 13 szt. wozów silnikowych 5N, 14 szt. wozów doczepnych 5ND, 17 szt. przegubowców 803N i 126 szt. wagonów 805Na- razem 170 jednostek.
25 stycznia – z powodu zagrożenia wybuchem gazu zawieszono liniową komunikację tramwajową w ciągu ul. Dworcowej do Dworca PKP.
1992 - 31 stycznia – likwidacja nocnej komunikacji tramwajowej (linia 6N).
1994 - Infrastrukturę tramwajową przejmuje ZDMiKP Bydgoszcz.
2002 - W wyniku zmniejszenia liczby pojazdów komunikacji miejskiej zostały wycofane z ruchu z przeznaczeniem do rezerwy 15 wagonów tramwajowych. Wycofane z eksploatacji wagony to: 227, 228, 240, 243, 244, 246, 249, 250, 251, 253, 254, 255, 256, 259, 260. Tramwaje ustawione są na bocznych torach w Zajezdni Tramwajowej.
Wszystkie zostały skasowane poza wozami: 227, 244, 259 i 260.
2003 - Na ulice Bydgoszczy wyjeżdża zmodernizowany wóz 805NM. Modernizacja została wykonana w bydgoskich zakładach Pesa Bydgoszcz S.A. Wymienione zostało praktycznie wszystko, a sam skład otrzymał opływową sylwetkę.
2008 - styczeń – strajk pracowników MZK.
4 marca – pierwszy w Bydgoszczy w pełni niskopodłogowy tramwaj (Pesa 122N) rozpoczyna pracę w ruchu liniowym.
wrzesień – Tramwaj nr 365 Pesa 122N reprezentuje Bydgoszcz i firmę Pesa Bydgoszcz S.A. na targach InnoTrans w Berlinie.
2012 - 22 listopada – uroczyste otwarcie linii tramwajowej do dworca PKP.
2015 - 12 listopada – Pierwsze testy nowego torowiska do Fordonu
1 grudnia - Strajk na terenie miasta nie wyruszyły tramwaje ani autobusy. Strajk trwał do godz.14.
2016 - 16 styczeń – Uruchomienie linii tramwajowej do Fordonu.
W Bydgoszczy funkcjonuje 11 linii tramwajowych na co składa się 9 linii całodziennych, jedna o charakterze szczytowym i jedna sezonowa uruchamiana w okresie wakacyjnym (0). Łączna długość linii wynosi 121,65 km przy czym długość pojedynczego toru to 89,44 km, a długość torowisk 40,8 km. Rozstaw szyn wynosi w Bydgoszczy 1000 mm, a zdecydowana większość torowisk składa się z toru podwójnego, z wyjątkiem niespełna kilometrowego odcinka trasy wzdłuż ulicy Nakielskiej.
Linie:
1 - Las Gdański - Wilczak
2 - Las Gdański - Rondo Kujawskie przez Babią Wieś
3 - Łoskoń - Wilczak
4 - Las Gdański* - Glinki
5 - Łoskoń - Rycerska
6 - Las Gdański* - Łęgnowo
7 - Kapuściska - Niepodległości
8 - Kapuściska - Rycerska
9 - Stomil - Rondo Kujawskie**
10 - Las Gdański - Niepodległości
* - zmieniona trasa z powodu remontu ul. Chodkiewicza, normalnie Bielawy
** - Szczytowa
Tabor:
805Na: 110
805Nm: 2
Pesa 122N Tramnicus: 2
Pesa 122NaB Swing: 12
Po więcej zapraszam tu:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Bydgoszczy