Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwój polskich gier
Autor Wiadomość
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #1
Rozwój polskich gier
http://www.nauka.gov.pl/aktualnosci-mini...-ncbr.html

Cytat:Miliony dla kluczowych sektorów gospodarki z NCBR

czwartek, 28 kwietnia 2016

Branża gier wideo i przemysł stalowy to dwa z najbardziej perspektywicznych sektorów polskiej gospodarki. Każdy z nich ma duży potencjał rozwoju. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło właśnie konkursy poświęcone tym branżom. Twórcy z sektora gier wideo będą mogli starać się o dofinansowanie z puli 80 mln zł w konkursie GAMEINN. Firmy działające w przemyśle stalowym otrzymają zaś 120 mln zł na wsparcie prac badawczych i rozwojowych w ramach programu INNOSTAL.

- Przemysł jest silnym fundamentem polskiej gospodarki. Chcemy go wzmacniać inwestując w najbardziej perspektywiczne sektory. Rozwój trzeba oprzeć na zasobach nauki, by Polska mogła przejść z poziomu gospodarki imitacyjnej do innowacyjnej. Oczekiwane efekty osiągniemy w wyniku synergii potencjałów gospodarczego i naukowego. - mówi Jarosław Gowin, wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Programy sektorowe NCBR wpisują się w rządowy Program na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Mają sprzyjać reindustrializacji i wzmacniać potencjał przedsiębiorców w kluczowych dla gospodarki branżach.

- Polska ma potencjał, by dołączyć do światowych czempionów innowacyjności. Warto więc postawić na rozwój mocnych „graczy”, takich jak firmy z sektora stalowego czy gier wideo. NCBR nie tylko kibicuje innowatorom, ale przede wszystkim daje im narzędzia, które wzmocnią ich pozycję i sprawią, że staną się kluczowymi rozgrywającymi na arenie międzynarodowej – ocenia prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Rozwój polskich gier

Program GAMEINN wspierający polskich producentów gier wideo powstał na wniosek Porozumienia Polskie Gry, reprezentowanego przez CD PROJEKT S.A., twórcę bestsellerowej gry „Wiedźmin”, oraz dwie inne firmy znane z sukcesów na rynku gier - Techland i VIVID Games.
Środki dostępne w ramach GAMEINN mają posłużyć na opracowanie i rozwój technologii takich jak budowa wieloplatformowych silników grafiki, mapowanie rzeczywistych obrazów, modelowanie 3D na potrzeby rozległych światów wirtualnych czy wykorzystanie w grach sztucznej inteligencji.

Przedsiębiorcy działający w branży gier będą mogli składać wnioski o dofinansowanie badań przemysłowych i prac rozwojowych od 1 czerwca do 16 sierpnia 2016 r. W konkursie mogą brać udział przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw składające projekty o wartości od 500 tys. złotych do 20 mln zł.

Wzmocnienie sektora stalowego

Drugi z programów – INNOSTAL, utworzony został z inicjatywy Hutniczej Izby Przemysłowo-Handlowej i ma posłużyć pracom nad innowacjami w przemyśle stalowym i zwiększyć jego konkurencyjność w perspektywie do 2026 roku. Program jest ukierunkowany na pobudzenie aktywności badawczej sektora stalowego a także zmniejszenie jego negatywnego oddziaływania na środowisko, m.in. ograniczenie zużycia energii w produkcji metali. Dzięki strumieniowi środków mają także powstać nowe technologie produkcji stopów oraz recyklingu.

W pierwszym pilotażowym konkursie INNOSTAL przewidziano 120 mln złotych na wsparcie przedsiębiorstw z branży. Nabór wniosków rozpocznie się 1 czerwca i potrwa do 15 września br. O dofinansowanie będą mogły starać się przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw które przedstawią projekty o wartości od 2 mln do 30 mln zł.

Obydwa programy sektorowe GAMEINN oraz INNOSTAL będą finansowane w ramach Działania 1.2 „Sektorowe programy B+R” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020.

Więcej informacji o konkursach NCBR znajduje się na stronie Centrum.

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
28-04-2016 18:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kafar Offline
Kasownik KRG-4
*

Liczba postów: 327
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 9
Post: #2
RE: Rozwój polskich gier
Nawet tego nie czytam. Nie wierzę już w żaden sektor naszego przemysłu. W latach 90-tych dobiło się włókiennictwo, elektronikę, w dwutysięcznych cukrownictwo. Kto nam zagwarantuje że władza nie dobierze się także i do tego?

[Obrazek: Admini_na_wycieczce.jpg]
28-04-2016 19:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ra_ Offline
Budowniczy
*

Liczba postów: 91
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 7
Post: #3
RE: Rozwój polskich gier
Zgadza się, że lepiej było stworzyć przejrzyste, proste i stabilne na lata warunki funkcjonowania dla wszystkich firm niż pieniądze zebrane z podatków wypłacać wybranym firmom. W efekcie mogą powstać gnioty za duże pieniądze, z których nie ma większego pożytku (czytałem np. ostatnio o polskiej konstrukcji samochodu elektrycznego, która pochłonęła z 8 milionów PLN, podczas gdy domorośli konstruktorzy potrafią w dostępnych autach seryjnych wymienić silnik spalinowy na elektryczny za 15 tysięcy PLN i jeździć tym sobie po Polsce).

Rainsted — najnowsze informacje
Własna masarnia — projekt technologiczny masarni
28-04-2016 22:49
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kafar Offline
Kasownik KRG-4
*

Liczba postów: 327
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 9
Post: #4
RE: Rozwój polskich gier
Ba, przecież nawet były sytuacje że ludzie przerobili instalację silnika aby ten wykorzystywał wodę. Kiedyś w polsatowskiej "Interwencji" była sprawa że taki właśnie konstruktor przerobił sobie i okolicznym sąsiadom auta pod taką instalację. Było ok, aż nagle na ulicy pojawiła się kontrola policji i zabrali wszystkim dowody rejestracyjne... A zdaje się że miał na to patent i odbywało się to zgodnie z prawem.

[Obrazek: Admini_na_wycieczce.jpg]
29-04-2016 09:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
rolpho Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 35
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 5
Post: #5
RE: Rozwój polskich gier
Wieść arcyciekawa, dość zabawne połączenie - przemysł stalowy i "growy" Wink i - jak zawsze - sposób niby-wsparcia lokalnej (?) przedsiębiorczości jest cokolwiek dyskusyjny, kurcze.
[pomijając, że chyba żadna pseudo-władza od '89 nie zmniejsza wydatków, tylko zwiększa, co roku - stąd właśnie m.in. takie programy, zamiast zmniejszenia podatków i biurwokracji].

Co do niszczenia przemysłu - to akurat "przemysł" bardziej "wirtualny" chyba znacznie ciężej zniszczyć, niż np. stoczniowy, gdzie potrzebna jest masa zaplecza i środków. W naszej branży często wystarczy parę mądrych głów i trochę elektroniki Wink

http://d6team.com
01-05-2016 15:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Suchareq Offline
Pasażer
*

Liczba postów: 24
Dołączył: Jan 2016
Reputacja: 1
Post: #6
RE: Rozwój polskich gier
(28-04-2016 19:38)kafar napisał(a):  Nawet tego nie czytam. Nie wierzę już w żaden sektor naszego przemysłu. W latach 90-tych dobiło się włókiennictwo, elektronikę, w dwutysięcznych cukrownictwo. Kto nam zagwarantuje że władza nie dobierze się także i do tego?

Zapomniałeś o stoczniach dobitych tak z dziesięć lat temu.

Pieszy? Nie, rowerzysta.
01-05-2016 21:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kafar Offline
Kasownik KRG-4
*

Liczba postów: 327
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 9
Post: #7
RE: Rozwój polskich gier
Cytat:akurat "przemysł" bardziej "wirtualny" chyba znacznie ciężej zniszczyć
A wspomniana przez Ciebie "biurwokracja"? Wink

Suchareq, masz rację - myślałem bardziej lokalnie bom z centrum kraju. Wink

[Obrazek: Admini_na_wycieczce.jpg]
02-05-2016 09:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Edward Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 507
Dołączył: Jan 1970
Reputacja: 21
Post: #8
RE: Rozwój polskich gier
Łatwiej komuś zarekwirować halę produkcyjną, niż jego wyobraźnię/umiejętności. Choć wszytko jest możliwe np. Microshit naciskał na patentowanie procedur i algorytmów, żeby zwykli ludzie nie mogli programować. W stanach im się udało w Europie na szczęście Polska dała veto - jeden z nielicznych momentów za mojego życia, kiedy byłem z postawy Polski naprawdę dumny.
02-05-2016 11:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Advanced Tram Simulator | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS