A tym czasem... 10.09, po 70-letniej przerwie, zostanie wznowiony ruch pasażerski po Małym Pierścieniu Kolei Moskiewskiej.
Tutaj schemat ->
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%...ay_map.gif
Trasa Pierścienia, mimo, że należy prawnie do spółki RŻD, ma być integrowana z metrem. Tak więc, będą tutaj ważne bilety Moskiewskiego Metropolitenu, i w ciągu 90 minut od przejścia będzie można zrobić przesiadkę w tą czy inną stronę. Do tego, na schemacie linii metra Pierścień otrzyma numer 14 (de-fakto będzie to druga linia obwodowa)
Pociągi będą kursowały co 6-15 minut (przeciwko 2-6 minutom metra), model to Siemens Desiro RUS "Łastoczka" / "Jaskółka". A tutaj znajdziecie więcej zdjęć z rekonstruowanej trasy:
http://docent.livejournal.com/200079.html
Rekonstrukcja była naprawdę mocna, zbudowano perony, przełożono torowiska, powieszono trakcję... Której do tych pór nie było, i koło budynków Moskwy-City pociągi towarowe pod spalinowozami jeździły.
Wg. mnie to jest naprawdę niezły krok do przodu w rozwoju naszej komunikacji miejskiej... Licząc, jaki tłok jest w centrum... Bo połowa ludzi jedzie np. do Kurskiej, Kijowskiej, Nowosłobodzkiej czy innego Parku Kultury tylko po to, by przesiąść na inną linię. Przez to "mała" obwodnica ciągle jest zatłoczona. Mam nadzieję, że otwarcie tej "większej" rozwiąże problem.