Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rosja, Moskwa] Metro
Autor Wiadomość
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #1
[Rosja, Moskwa] Metro
105Na-1260 napisał:

Zrobiłem kilka zdjęć telefonem, co prawda słabej jakości (na zewnątrz świeciło słońce!), ale widać co na nich jest.

http://img165.imageshack.us/img165/6553/...051gf4.jpg
Alejka, którą można dojść od przystanku tramwajowego

http://img72.imageshack.us/img72/2259/08...123wy5.jpg
Wejście na stację

http://img72.imageshack.us/img72/3172/08...220dt8.jpg
Peron i rosyjskie wagony Smile

http://img72.imageshack.us/img72/4921/08...402nz4.jpg
Ściana (na każdej stacji jest inny wzór) i tablica z nazwą stacji

http://img403.imageshack.us/img403/3829/...643ry1.jpg
System informacji dla pasażerów

http://img72.imageshack.us/img72/3172/08...220dt8.jpg
Peron i rosyjskie wagony Smile

To co, wagon typu "E"?

JKTpl:
Wagony serii 80 chyba produkcji APO Wagon-masz i seria 81 Wagonmasz SA.

105Na-1260:
http://metro.waw.pl/page.php?id=86

Anton:
U nas takie wagony są. Numer serii też 81, dalej nie pamiętam. Robił ich "mytiszczinskij metrowagonmasz". Na tym, że na fotkę chyba zdjęły ich znak:

To fotka z Węgrji, ale u nas taka że barwa wagonów i znak.

105Na-1260:
To fotka z Węgier (te Węgry, tych Węgier, na Węgrzech), ale u nas taka sama barwa wagonów i znak. - I już jest bardziej po polsku.

W Warszawie też taki znak widziałem, chyba na najstarszych wagonach jeszcze z ZSRR (taki jest polski skrót dla CCCP, Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich). Nowsze mają dwa złączone kółka, a na nich strzałę. Te wagony były produkowane w Sankt Petersburgu w czterech seriach w latach 1990, 1994, 1997 i 2007.

JKTpl:
Nie rozumiem, dlaczego kupiliśmy je jeszcze w 2007... wolę ALSTOM Metropolis.

105Na-1260:
Żeby przedłużyć składy czterowagonowe o dwa środkowe wagony.

Anton:
To chyba fabryka im. Egorowa w Sankt Petersburgie. Tylko my w Moskwie nie mamy takich. Wierniej jest wagony tego zakładu, tylko ja nie słyszalem o takim znaku. Chyba w Sankt Petersburgu takie jest.

A jak wam taki pociag?

Też "mytiszczinskiego metrowagonmasza". To model 81-740, u nas go większy znają jak "rusicz" (i w metro tak piszą). Takimi teraż stępują stary pociagi.

P.S. Dobrze wychodzi słowo "metrowagonmasz" po polsku. Masz wagon metro, czyli nie masz? Smile Przepraszam za spam.

JKTpl:
Taaa. Smile
- Co usłyszał prezes Metra Warszawskiego od ambasadora Rosji?
- Metrowagonmasz. Razz

105Na-1260:
Ładny ten pociąg, tylko wagony krótkie. Ile ich jest w standardowym składzie?

U nas "Metrowagonmasz" (w starszych wagonach "Wagonmasz") jest napisane cyrylicą na małej tabliczce, po jednej w każdym wagonie.

Jak mówią "metro wagon masz", to chyba mam - w końcu oni mają rację.

Ja kiedyś narysowałem coś, co wygląda trochę jak 81-572:

JKTpl:
W Warszawie chyba takie nie kursują... nasze są bardziej jak "puszki", kanciate są.

105Na-1260:
Chyba? Chyba na pewno Smile A są takie kanciate, że mają zaokrąglone rogi...

JKTpl:
Zaokrąglone... chodzi o to, że przód nie jest taki opływowy Razz

Anton:
>105Na-1260 napisał:
>Ładny ten pociąg, tylko wagony krótkie.

Nie krótkie. Każdy wagon - dubeltowy (jak wasz tramwaj GT 6). To jest ot tak:

Jeden wagon "rusicza" = dwa wagona starego typu "E".
Ja jeżdził na takich pociągah nie jeden raz. W nich bardzo ciepło, gdy po ulicy jedziesz. I onie ciut-ciut ciszej standartowych "E" (ot ten: http://metro.waw.pl/page.php?id=86).

Anton napisał:
P.S. Dobrze wychodzi słowo "metrowagonmasz" po polsku. Masz wagon metro, czyli nie masz? Smile Przepraszam za spam.

To po prostu zbieg. My nie mamy tego słowa. "masz" - to skrót "maszyna". Stara nazwa "metrowagonmasza" - "mytiszczinskij maszynostroitełnyj zawód". Tak napisane na wagonach typu "E". Na "rusiczach" - już ""mytiszczinskij metrowagonmasz".

P.S. A ja jeden raz przejeżdżał miasto Mytiszczi. Tam ten zawód.

105Na-1260:
Zawód -> zakłady albo fabryka, polskie słowo zawód ma nieco inne znaczenie (np. zawód lekarz, motorniczy)

Anton:
Jasne.
Ot jeszcze ciekawie fotki:

I wewnątrz:

To projekt naszego metro. Taki pociąg tylko jeden w Moskwie. On kursuję na mojej linii. Szkoda, że mnie nie wypadł zaszczyt na nim przejechać. Jednak ja go widział nie jeden raz. Jeden raz ciut nie popadł w go. Ale ja spóźnił się Sad.

Z jednej strony nie ma siedzień, bo tam po prostu obrazy. A tak onie jest.

Jeden wagon "rusicza" = dwa wagona starego typu "E".

Wierniej nie dwa wagona. Może być półtorej. Ot.

>105Na-1260 napisał:
>Ile ich jest w standardowym składzie?

Na róznych liniach - po róznemu. Jeśli to wagon typu "E", to gdieś 6-8 wagonów. Jeśli to "rusicz", to gdieś 4-5. Na mojej stacji były "E" po 6 wagonów i "rusicz" po 4 wagona. Ale potem moja stacja została należeć innej linii. To jest kiediś było tak:

A teraż tak:

I teraż u nas chodzią "E" po 7 wagonów i "rusicz" gdzieś po 5 wagonów. Ot tak.

Na innych liniach "rusicza" nie widziałem. Za nowy ten pociąg. Onie jeszcze nie na wszystkich liniach kursują.

105Na-1260:
Mołodieżnaja - Młodzieżowa?

Kitaj-Gorod - Chinatown?

Dużą sieć metra macie. W Warszawie jest tylko jedna linia północ-południe (nie do końca zrobiona), ale planują już drugą wschód-zachód.


Anton:
>Mołodieżnaja - Młodzieżowa?
Aha. Nie wiem czemu u jej taka nazwa. A poprawniej po rusku mówić Mołodjożnaja. Tam zamiast "e" musi być ё (jo). U nas czesto zamiast "ё" piszą "e". A ja zawsze piszę poprawnie Smile.

>Kitaj-Gorod - Chinatown?
Po angielsku chyba tak. Czemu chyba? Po prostu to nie miasto, gdzie bytują Chińczycy, nazwa stacji wynikła z nazwy ściany.

>Dużą sieć metra macie..
Aha. Przecież Moskwa - duże miasto, i znaczyć potrzebna duża sieć metra.
>W Warszawie jest tylko jedna linia północ-południe (nie do końca zrobiona), ale planują już drugą wschód-zachód.

Słyszałem o tym. Ot: http://metro.waw.pl/page.php?id=8 . Ale, jak ja widzię, u was piękne stacje i ludzi mało. Ot Ty możesz sobie predstawić:
Moskwa. Gdzieś w centrze moskiewskiego metra. Na stacji bardzo dużo ludzi. I wyjście działa tylko jeden eskałator (drugi wyłączony lub na naprawie. Możesz predstawić, jaka tam będzie kolejność z pasażerów? Jeden raz pamiętam, pociąg nie mogł odjechać od stacji, bo był przeładunek pasażerów (ale to bywa rzadko). Ot tak.

105Na-1260:
Moskwa ma 10 milionów, a Warszawa nieco ponad 2 miliony obywateli...

Anton:
Tak i jest. 10 milionówSmile

http://mosmetro.ru/flash/scheme01.html
Ten schemat moskiewskiego metra coraz poprawniej. Takie schematy wiszą u nas w metrze.
Ten schemat dostałem z oficjalniej strony naszego metra.

Dodane po 1 minutach:
I jeszcze. Jeśli tam będzie napis "загрузка" - trzeba ciut-ciut poczekać (u kogo dial-up (telefoniczny) modem - chyba nie ciut-ciut Smile ), idzie ładowanie (na stronie używa się Adobe Flash Player).

Jak w 2008 roku skrósiłi Filiowską linię (linia №4, która kiedyś "posiadała" na moją stację (Молодёжная) do stacji "Kuncewskaja" ("Кунцевская"). Kiedyś posiągi tej linii chodziłi do stacji "Kryłatskoje" ("Крылатское")... Teraz do mnie chodzą pociągi z linii №3.

http://stts.mosfont.ru/video.php?action=clip&video=124

Na wideo możecie zobaczyć stacje "Pi'onierskaja" ("Пионерская"), "Kuncewskaja", nieduży kawałek mojej stacji, "Kryłatskoje", i nową stację "Strogino". Typu nieduża ekskursja. Mr. Yellow

Edward:
Jaka sieć tramwajowa w Polsce jest najdalej na wschód / kresach wschodnich?

JKTpl:
Tramwaje Lwowskie były, są i będą Razz

Edward:
>Ale dziś? Big Grin

btw. tramwaje lwowskie mają rozstaw 1 metr - jak w ElbląguSmile

JKTpl:
Już poważniej - wydaje mi się, że współcześnie najbardziej wysuniętym na wschód działającym torem tramwajowym jest warszawski kraniec Gocławek. Razz

skm:
Warszawa.

Ewidentnie Gocławek: http://tramwar.republika.pl/schemat-sieci-akt.GIF (z serwisu "tramwar").

Edward:
No śmiesznie, że sieć Warszawska jest najdalej na wschód Big Grin Może to jest uwarunkowane jeszcze zaborami Big Grin

Fajny schemat. Czy jest dokładny/prawdziwy? I gdzie w takim razie jest T2?

JKTpl:
Co z T2 to nie wiem, ale schemat jest 100% prawdziwy i dokładny.

105Na-1260:
Nie ma T-2. Kiedyś połączyli coś z czymś i T-2 zniknęło, teraz mamy tylko T-1 (ZETiT) i T-3 (ZNT).

JKTpl:
http://tramwar.republika.pl/siec-20090412-z.jpg
Schematycznie dorzucone linie. Razz

105Na-1260:
Aż się prosi, by połączyć dwa odcinki Powstańców Śląskich...

Anton:
Jak w 2008 roku skrósiłi Filiowską linię (linia №4, która kiedyś "posiadała" na moją stację (Молодёжная) do stacji "Kuncewskaja" ("Кунцевская"). Kiedyś posiągi tej linii chodziłi do stacji "Kryłatskoje" ("Крылатское")... Teraz do mnie chodzą pociągi z linii №3.

http://stts.mosfont.ru/video.php?action=clip&video=124

Na wideo możecie zobaczyć stacje "Pi'onierskaja" ("Пионерская"), "Kuncewskaja", nieduży kawałek mojej stacji, "Kryłatskoje", i nową stację "Strogino". Typu nieduża ekskursja. Mr. Yellow

Ciekawie ja jechałem w metrze do centrum Moskwy podczas tego wszystkiego: w związku z tym, że pociągi do mojej stacji nie chodziłi, działała specjalna linia autobusowa "M". Autobus chodził przez każdą 1 chiwilię, ale tak czy inaczej wszystkie autobusy były "nabite" pasażerami. Bardzo ciężko było na takim autobusu do stacji "Пионерская" jechać. Mr. Yellow

Dalej: Od "Pi'onierskiej" można było dojechać tylko do "Bagrati'onowskiej", przy czym pociąg na tej części linii był tylko jeden, chodził tylko przez każde 15 minut i tylko po jednym toram (pociąg nie miał możliwości zawrócić się na drugie tory, a wysyłanie dwóch pociągów na jednym torze grozi zdrzeniem Mr. Yellow).

No na "Bagrati'onowskiej" duży tłum pasażerów przechodziła na drugi peron (bo ten pociąg ponowie jechał na "Pi'onierską") i już można było jechać normalne, bo na "Bagrati'onowskiej" jest zajezdnia, z której już można wysłać pociągi i tam można było normalne zawrócić się.

Zato teraz, po tego wszystkiego, trzy stacji - i ja już jestem w centrum Moskwy. Mr. Yellow Po czwartej linii trzeba było jechać baardzo długo...

skm:
Anton, remontują coś u was, że metro zawieszają?

Anton:
Nie, po prostu "podłączali" drugą linię. Kiedyś było tak:

A teraz jest tak:

Ot co było na stacji "Кунцевская" do "podłączenia" linii:

I po tego:

A jak pociąg może tam przejechać, jeżeli podczas "podłączenia" drugiej linii około "Kuncewskiej" nie było torów? Wink

P.S. Teraz na "Kuncewskiej" mamy trzy perony: jeden dla starej, Filiowskej linii, drugi dla nowej, Arbatsko-Pokrowskiej. Smile

skm:
Dobrze zrozumiałem, że wprowadzacie jedną linię na miejce drugiej na dalszym odcinku?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Anton:
Tak. To zrobili już dawno, za 2 po 7 stycznia 2008 r.
Bardziej nowa fotka: http://stts.mosfont.ru/photo/163497/

Jeszcze kilka fotek naszego metra można znałeźć tutaj:
http://stts.mosfont.ru/articles/740/?gid=740

Edward:
To przez te zmiany masz szybszą linię do centrum Smile

Anton:
Aha. I kiedy jeździsz po tej linii na starym pociągu, to choć ucha zakładaj. Mr. Yellow Do 90 km/h po tunelowi! A od "Kryłatskiego" do "Strogina" takim obrazem trzeba jechać minut 10, czyli 15... Shocked

Ale tak czy inaczej mi ta linia się podoba. Smile Bo jechać zimą po Filiowskiej linii na starym posiągu (ale teraz tam takich praktyczne nie ma) będzie zimno, bo odciniek od stacji "Кунцевская" do "Студенческая" idzie po ulicy. Smile

P.S.Te stacje, które oznaczone na schemacie ot tak, są jeszcze w budowie. Wink

P.P.S. m. "Pi'onierskaja" ten tłum ludzi idzie z bezpłatnego autobusu "M", który podczas "podłaczenia" linii zmieniał metro. Te autobusy chodziłi pod oknami mojego domu przez każdą 1 minutę. Smile

Jeszcze pamiętam, że gdzieś przez dwa tygodni po "podłączeniu" linii w gazecie "MK" ("Moskowskij Komsomoliec". Stara nazwa, bo ta gazeta istnieje jeszcze z ZSRR) pisali, że na stacji "Kryłatskoje" "zdechł" jakiś transformator i na "Kryłatskim" i "Stroginie" 2 godziny nie było oświetlienia. A pociągi chodziłi tylko do stacji "Молодёжная". Rotfl A było to godzin w 6-7, kiedy ludziom trzeba było jechać do pracy... Rotfl

Moja stacja metra. Odjeżdżamy wagonem typu "E" №3605. Najstarszy wagon w metrze. Teraz jest już wycofany i przekazany do muzeum:
http://www.liveinternet.ru/users/boris-d...36375/play

P.S. Wideo nie moje.

Kilka filmików o metrze w Moskwie:
http://www.youtube.com/watch?v=CsTbSvfknHY - stacja "Кунцевская". Linie 3 i 4.
http://www.youtube.com/watch?v=1ERJ-9xALHQ - ta sama stacja, tylko na platformie. Tam gdzie 2 tory, to linia 3, 1 tor - 4.
http://www.youtube.com/watch?v=J-Ti01fsdG8&NR=1 - Moja stacja. Mr. Yellow Dwa pociągi dlaczegoś "nie chcą" dalej jechać. Jeszcze słychać głos "na pociąg do stacji "Strogino" sadzenia nie ma, odejdźcie os kraju płatformy!" (czasami są u nas takie rzeczy).
http://www.youtube.com/watch?v=-M3wj81fH...re=related - Wagon "Eż". Linia 3, stacja "Partizanskaja" ("Партизанская").
http://www.youtube.com/watch?v=913A2swPlhQ - O jaki pociąd u mnie tu chodzi. Mr. Yellow
http://www.youtube.com/watch?v=2qbjQRSXh...re=related - Rusiczem od stacji "Семёновская" do stacji "Партизанская". Linia 3.
http://www.youtube.com/watch?v=FmG8UhpLb...re=related - Lag "Rusicza". Mr. Yellow Rotfl Linia 3. Do mnie ona jeszcze nie chodzi...
http://www.youtube.com/watch?v=4Hc6pnX1j0s&NR=1 - Fajne podświetlanie na "Kuncewskiej". Smile
http://www.youtube.com/watch?v=b8kDPW-1lsA&NR=1 - Pociąg jeździ od stacji "Bagrati'onowskaja" ("Багратионовская") do stacji "Fili" ("Фили". To nazwa jakiejś dzielenicy. Nie wiem, co to znaczy). A ogłaszają, że następna stacja to "Filiowskij park" ("Филёвский парк"). WoOt? Rotfl

Po prostu chcę pokazać wam nasze metro... Przepraszam, jeśli co nie tak. Smile

skm:
U was zdarzają się tak długie postoje na stacjach?

Anton:
Na niektórych końcowych stacjach tak.

105Na-1260:
Dużo mówią w moskiewskim metrze. U nas
w wagonach po zamknięciu drzwi jest "następna stacja: <nazwa stacji>"
na końcu linii "Uwaga, stacja końcowa. Prosimy o opuszczenie pociągu"
na stacjach czasami "Uwaga, proszę odsunąć się od krawędzi peronu"
a na niektórych też "Uwaga pociąg, kierunek [Kabaty albo Młociny]".

Anton:
Aha, wiem. Widziałem filmik o warszawskim metrze. Np. "Następna stacja: Plac Wilsona" Smile

U nas jest tak:
Jeśli pociąg nie będzie się zatrymywał na stacji (albo jeśli po prostu nie ma sadzenia), ogłaszają: "na pociąg do stacji <nazwa stacji> sadzenia nie ma, odejdźcie os kraju płatformy!" (czasami "prośba odejść od kraju płatformy").
Przy podjeździe na stację: "Stacja <nazwa stacji>" Jeśli płatforma znajduje się z prawa, dodają "płatforma z prawa".
Pzed odjazdem: "Ostrożnie, drzwi się zamykają. Następna stacja <nazwa stacji>". Jeśli płatforma znajduje się z prawa, dodają "płatforma z prawa". Jeszcze mogą dodać "szanowne pasażery, ustępujcie miejsca inwalidom, niemłodym ludziom, pasażerom z dzieci i kobietom ciężarnym"
Jeśli pociąg z jakichś powodów nie jeździ do końca linii, ogłaszają: "pociąg jedzie do stacji <nazwa stacji, do której on będzie jechał zamiast końcowej>".
Na końcu linii: "Stacja <nazwa stacji>, końcowa. Pociąg dalej nie idzie, prośba opuszczić wagony. Szanownie pasażery, przy wejściu z pociągu nie zapomiajcie swoje rzeczy".

Jeszcze u nas tu na linii 4 jest taka ciekawa rzecz: jak widzicie na schemacie, od głownego "wątku" ("Александровский сад" - "Кунцевская") idzie drugi, "Александровский сад" - "Международная". Jest to wątek wystawowy, jeszcze niedokończony. On powinien iść do jakiegoś centrum "Moskwa-Siti"... Pociągi (№ 51 i 52) dotąd jeżdżą przez każde 15 minut. Ciekawie to, że do stacji "Киевская" one idzą po tym samzm stacjam. Dlatego, jak taki pociąg podjeżdża, na stacji ogłaszają, że "pociąg jedzie do stacji "Mieżdunarodnaja".
I tak czy inaczej kilka pasażerów to nie słyszy, sadzą się w pociąg i potem się zadziwiają: "a dokąd ja przyjechałem?". Sam widziałem jedną taką pani... No i objasniłem, dokąd ona przyjechała... Rotfl

105Na-1260:
Na Euro 2012 będą rozdawać długopisy ze schematem sieci warszawskiego metra.

Edward:
"szanowne pasażery, ustępujcie miejsca inwalidom, niemłodym ludziom, pasażerom z dzieci i kobietom ciężarnym"

- to mi się podoba Smile nigdy nie usiedzę, jeśli obok stoi ktoś starszy, albo kobieta i nie trzeba mi tego mówić, tak mnie nauczono od dziecka.

Jak mieszkałem miesiąc w Londynie to dziwiłem się strasznie, że imigranci, młodzież wsiadając do metra robi wyścig po miejsca i jak siądzie taki to duma rozpiera że złapał ostatnie miejsce dla siebie, a obok starsi stoją. Niejednego czasem bym strzelił w ten łeb w słuchawkach, ale moja luba mnie powstrzymywała Big Grin

Nie to żebym maił jakieś rasistowskie poglądy, jednak zachowanie się jakby się z dżungli wyszło dla mnie jest nie do przyjęcia. Choć rzeczywiście z rejonów, z których przybyli prawo dżungli pewnie jest czymś naturalnym. Dlatego taka informacja przydała by się w londyńskim metrze. Smile

Dla porównania w Paryżu (będę poprawny politycznie) Afrofrancuzi zachowywali się bardzo kulturalnie.

Anton:
>Na Euro 2012 będą rozdawać długopisy ze schematem sieci warszawskiego metra.
On co, będzie w Warszawie? Big Grin

Ciekawie, jaki pociąg naszego metra wam najbardziej się spodobał? "Eż"/"Em" (czyta sie jak "Jeże"/"Jeem". Nie wiem dokładnie, czym one się róźnią), "Rusicz", czyli oryginalne "E" ("Je").

Pozwolę sobie wkleić link z ShoutBoxa:

http://www.youtube.com/watch?v=6UBNvpURl...re=related
filmik napisał:
Wagony serii "E" budowałi się w Mytiszcziach z 1959 po 1969 r. Dostarczali się do Moskwy, Leningradu, Kijówu, Tbilisi i Baku

W środku 2007 r. wszystkie wagony zostali zmienione pociągami 81-740.1/81-741 "Rusicz"

W wagonie pod №3605 pozostało się oryginalne wykańczanie ścian linkurstą. Ten wagom będzie przekazany do muzeum.

Wagony tej serii jeszcze używają w Petersburgskim i Kijówskim metrze.

Od sobie dodam, że te wagony róźnią się od Eż/Em jeszcze konstrukcją okien (np. drewniane ramy, lufciki są inne, wstawianie na środku okna, z tylu nie ma małego okienka). A te żółte tapeta z sprasowanego tekturowego papieru pozostały się tylko w 3605, w innych "E" jego zmieniłi na płastik. Fajne były te wagony... Sad

>105Na-1260 napisał:
>"Uwaga pociag, kierunek [Kabaty albo Mlociny]".

Może, Słodowiec? Big Grin

Edward -> Mówią, że u Aglików taka kultura, nie ustępować miejsca...

105Na-1260:
Słodowiec był końcem linii przed zbudowaniem trzech ostatnich stacji: Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny. Teraz pierwsza (i jedyna, dlatego te długopisy) linia metra to Kabaty – Młociny.

W pierwszym dniu działania stacji Słodowiec byłem na niej kilkanaście-kilkadziesiąt minut po JKTplu. Ta sama pani sprawdzała nam bilety na peronie.

Spośród tych czterech typów (E, Em, Eż, Rusicz) najbardziej podoba mi się E. Jakie wagony jeździły w Moskwie przed E?

>Anton napisał:
>"Eż"/"Em", "Rusicz", czyli oryginalne "E".

czyli > czy.

Dawniej w Polsce zamiast czy mówiło się czyli albo czy-li, a dodanie -li do czasownika, np. znasz-li, oznaczało czy: znasz-li = czy znasz. Dzisiaj, jak dajesz komuś kilka opcji do wyboru, to używasz czy, a czyli to to samo, co znak = (równa się).

Anton:

>Spośród tych czterech typów (E, Em, Eż, Rusicz) najbardziej podoba mi się E.
Mi też Smile Wy tam nie macie przypadkiem wagony bez tylnego okna i z takimi samymi lufcikami? Jeśli tak, to jest to wagom typu "E". Mr. Yellow

I jakie debiły podrapali na tym unikatowym wagonie szyby...Sad

>Jakie wagony jeździły w Moskwie przed E?
Wagony typu "D". Tylko ja na nich nie jeździłem. Wtedy mi był tylko rok. Smile

Mówią, że niektóre ludzie specjalne czekali na tego wagonu №3605, żeby zrobić zdjęcia, albo filmiki. Smile

105Na-1260:
W Warszawie jeżdżą wagony 81-717/714, 81-572/573, 81 z "gębą" i Alstom Metropolis 98 (na zdjęciu w towarzystwie 81).

Anton:
O to, że u was są 81-717/714 i 81-572/573 ja wiem (jest to wagony Eż albo "Em"). O Metropolisach też. Stts.mosfont.ru czyni cuda. Smile Ciekawie, kto robi te Metropolisy?
105Na-1260 napisał:
81 z "gębą"

Też widziałem czegoś takiego na stts. Fajna modyfikacja. Smile

Wagon "Jauza", "pośrednia wersja" międży "Eż"/"Em" i "Rusiczami".
http://www.youtube.com/watch?v=oOq4PPJ7Jcg&NR=1

czatowiec:
Metropolisy robi Alstom Konstal, ten sam co robi TGV, Tramwaje na tory kolejowe.... I nasze podstawowe tramwaje (13N, 102N/Na, 105N/Na, i stare dobre N'ki) i duuuzo więcej.. Razz

Anton:
A, jasne. Smile

Co do wagonu 3605, to jest on już wycofany w grudniu 2008 w związku z jakimś luzem łożyska (z jednym z wózków coś). On i do tego po mojemu dość często zepuszczał się (np. wdzicie, na filmiku (st. "Крылатское") działa tylko połowa świateł), stary już. Mu już około 40 lat...

Najpierw wagon jeździł po linii 4 (na filmiku on jeździ jeszcze tam), potem gdzieś miesiąc stał na konserwacji (tj. jako zapasowy) w Kałużskiej zajezdni. Potem, po otwieraniu "Strogina" jego znowu wypuściłi, ale na linię 3, gdzie on działał do tego luzu łożyska... Ja im jeździłem i tam i tam. Nie, ja na niego specjalne nie czekałem, po prostu tak wyszło, że on sam mi popadł się. Smile Teraz nie ma u nas wagonów tego typu... Sad

Jeszcze mówią, że ten wagon po wycofaniu specjalne dla fanatów metra wypuściłi na linię 3 jeszcze na pół dni. Mr. Yellow

Teraz wagon stoi nie to w Izmajłowskiej, nie to w Kałużskiej zajezdni i czeka na przekazanie do muzeum, który otworzi się w 2010 r. na 75-lecie metra w Moskwie. Smile

Jak w 2008 roku skrósiłi Filiowską linię (linia №4, która kiedyś "posiadała" na moją stację (Молодёжная) do stacji "Kuncewskaja" ("Кунцевская"). Kiedyś posiągi tej linii chodziłi do stacji "Kryłatskoje" ("Крылатское")... Teraz do mnie chodzą pociągi z linii №3.

http://stts.mosfont.ru/video.php?action=clip&video=124

Na tym filmiku na 1:08 widać wagon "E"... Shocked

skm:
Włączony do zwykłego składu?

Anton

No tak. Widać po oknam.
Oto okna Eż/Em:
http://datakiska4.mail2k.ru/okno_Ez-Em.JPG
Oto okna E:
http://datakiska4.mail2k.ru/okno_E.JPG

Ciekawie, czy to nie jest przypadkiem 3605? Smile

105Na-1260:
Eż/Em mają okna jak warszawskie 81. Przynajmniej tak to wygląda z daleka. A przed wagonami D w Moskwie jeździły G, W, B i A?

Anton:
Tak. Mr. Yellow


105Na-1260:
A jakie oznaczenia cyfrowe (81-***) mają Eż i Em?

Anton:
Nie wiem dokładnie... Sad
Tu napisane, gdzie używają te wagony:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B...81-717/714
http://pl.wikipedia.org/wiki/Seria_81

Em to 81-704, E to 81-703, Eż to 81-707, 81-708, 81-710...
U 81-717/714 nie było skrotu. To według Wikipedii

A co do 81-572/573, to w inecie napisane, że one są zrobione specjalnie dla Warszawy. Smile

"Rusicz" (jeszcze jego nazywają "Skif") to 81-740/81-741.

105Na-1260:
A jest coś o wagonach "z gębą"? Na tabliczce w środku nie ma nic o typie wagonu. Jest tylko VAGONMASH, numer fabryczny, zrobiony w Rosji 2008 г.
(na końcu rosyjskie г zamiast polskiego r Smile )

Anton:
Nie, coś nie słyszałem o to... Być może, to też specjalnie dla was? Smile

P.S. VAGONMASH? Tak i napisane łacińskim? Shocked

P.P.S. W 2009 r. Metrowagonmasz będzie robił zmodernizowane 81-717 (81-717.6) i 81-714.6.

U nas one będą chodziłi razem z "Rusiczami" (ich też będą kupować).

105Na-1260:
Tak, angielskim translitem. Krój czcionki - Impact. Dam kiedyś zdjęcie.

Anton:
A, no znaczy specjalnie dla was. Smile Tam chyba nikt nie wie polskiego translitu. Mr. Yellow

P.P.S. W 2009 r. Metrowagonmasz będzie robił zmodernizowane 81-717 (81-717.6) i 81-714.6.

Oto wideo wagonu testowego na stacji "Majakowskaja" ("Маяковская"):
http://www.youtube.com/watch?v=9eCi6jxikvA

JKTpl:
[z cyklu nieciekawych ciekawostek]
Ten, no... no ten napisał:
"Majakowskaja"

A dla odmiany niedaleko 116N-3002 jest przystanek Majakowskiego. Razz

105Na-1260:
>P.P.S. W 2009 r. Metrowagonmasz będzie robił zmodernizowane 81-717 (81-717.6) i 81-714.6.
O wiele ładniejsze od tych z gębą. Ale to nadal jest 81, stare pudło z nowym przodem...

Anton:
>Przy podjeździe na stację: "Stacja <nazwa stacji>" Jeśli płatforma znajduje się z prawa, dodają "płatforma z prawa".

Jeszcze zapomniałem dodać: jeśli z tej stacji można przejść na inną linię, to ogłaszają tak: "Stacja <nazwa stacji>. Przejście na <nazwa linii> linię". Ale to ogłaszają w tym przypadku, jeśli na oboich liniach stację mają jednakowe nazwy. Jeśli różne, to: "Stacja <nazwa stacji>. Przejście na stację <nazwa stacji>".

Jeszcze na długich schodach ruchomych mogą ogłasić coś typu takiego:
Cytat:
Szanownie pasażerowie:
Przy korzystaniu z metropolitenem nie zapomniajcie swoje rzeczy. Jeśli Wy odnałeźłiście zapomnięte rzeczy w wagonie pociągu, prośba powiedzeć o to po głosowemu urządzeniu maszynistowi. A przy odnałeżeniu zapomniętych rzeczy na stacji, pracownikowi milicji, albo dyżurnemu po stacji.

Chyba boją się terorystów... A co, przecież w 2004 r. jakiś Czeczieński terorysta ekspłododował pociąg na Zamoskworieckiej linii (№2) międży stacjami "Awtozawodskaja" ("Автозаводская") i "Kołomienskaja" ("Коломенская"). Sad Wtedy były u nas z nimi problemy, ale teraz, chawała Bogu, jest spokojne (zabiłi już Bosajewa, ich przywódcę). Ale to już offtop. Wink

Cytat:
Szanownie pasażerowie:
Przesłuchajcie zasady skorzystania Moskiewskim Metropolitenem.
W metropolitenie się zabronia:
- znajdować się w stanie nietreźwym,
- palić,
- stwarzać sytuacje, przeszkadzające ruchu pazażerów,
- siedzeć na stopieniach schodu ruchomego i wyprzedzać idących z przodu pasażerów,
- zabronia się przewozić masywny bagaż, suma mierzenia którego po długości, szerokości i wysokości przewysza 150 centymetrów, albo długość którego powyszej 220 centymetrów,
- zabronia się nanosić napisy i rozklejać ogłaszenia bez pisemnego pozwolenia Administracji metropolitenu,
O wszystkich przypadkach naruszenia Zasad skorzystania metropolitenem, trzeba natychmiast powiedzeć dyżurnemu po stacji, pracownikowi milicji, maszynistowi pociągu po głosowemu urządzeniu, albo użyjcie kolumny wezwania nadzwyczajnego.


No i jeszcze coś oddielne o zabronieniu rozklejania ogłoszeń. Ale nie pamiętam. Wink

Edward:
>- siedzieć na stopieniach schodu ruchomego i wyprzedzać idących z przodu pasażerów
Na zachodzie w metro na schodach ruchomych należy stać z prawej strony, żeby w razie czego ktoś mógł wyprzedzić.

Anton:
Wiem.

>Wagony typu "D". Tylko ja na nich nie jeździłem. Wtedy mi był tylko rok. Smile

Wruczyłem to wideo o wagonach typu "D" na YouTube, bo link już zdechł:
http://www.youtube.com/watch?v=35Bzo2wakZg

P.S. Na jakimś metroforum czytałem, termin eksploatacji wagonów typu "D" (czyli 81-702) był aż 50 lat! Shocked "E" tylko 35...


Ostatnio zmieniony przez Anton dnia 16 Cze 2009 11:20 am, w całości zmieniany 1 raz

105Na-1260:
Masz jakieś zdjęcia wagonów A?

Anton:
http://nostradamvs.livejournal.com/191957.html

Tutaj są fotki wagonów A, B, W, G, D, E, Eż, Ем509, Ем508, Ем508Т, I, 81-717, 81-714, 81-717.6К/714.6К, 81-718/719, 81-720/721 "Jauza" (1993-2002), 81-720.1/721.1 "Jauza" (2004), 81-740/741 i 81-740.1/741.1 "Rusicz" (albo "Skif") i innych wagonów produkcji firmy "Metrowagonmasz". Smile

Zapomniałem dodać: ten filmik o wagonach typu "D" jest jedynym na świecie. Przecież w latach 90-ch to było bardzo drogo...

105Na-1260:
Znalazłem coś takiego...

czatowiec:
Wygląda jak by chciał do małego przemówić Smile

Anton:
105Na-1260, co to za pociąg?

I jeszcze: ja zapomniałem jedną ważną rzecz: w ogóle my mamy 2 fabryki produkujące wagony: jedna to OAO "Metrowagonmasz" w Mytiszcziach, druga znajduje się w Petersburgu. D 1991 ona nazywała się "Leningradska, ordery czerwonego sztandaru i ordery czerwonej gwiazdy fabryka im. Jegorowa". Po 1991 - ZAO "Wagonmasz".

My w Moskwie mamy kilka wagonów typu "Em" od Wagonmasza. Wzsród nowych projektów był tylko nieudany pociąg "Sławuticz". Teraz fabryka nie eksportuje pociągi do Moskwy.

Według Wikipedii, wasze 81-71* są z Mytiszcz, a 81-57* są z Petersburgu. Smile

105Na-1260:
Prototypowy pociąg metra z początków lat 50. Nie wiem, czy wtedy były takie oznaczenia, ale to może być pierwszy 81...

Anton:
Może to prototyp "E" (81-703)?

105Na-1260:
E raczej nie, to musi być jakiś jego poprzednik. W tamtych czas(ow)ach jeszcze nie myśleli o E... Pewnie marzyli o tym, żeby to pudło w ogóle pojechało Razz

http://www.brickshelf.com/gallery/timgou...metro1.jpg

>105Na-1260 napisał:
>E raczej nie, to musi być jakiś jego poprzednik.

Jego poprzednik "D" z przodu ma inne okna. To 100% prototyp "E". "E" był bardzo problemnym wagonem, jego testowali dość długo...

>105Na-1260 napisał:
>http://www.brickshelf.com/gallery/timgould/Buildings/Moscow/metro1.jpg

Mr. Yellow

Reportaż o nowych wagonach 81-717 na kanale "TW-Centr":
http://www.youtube.com/watch?v=wybalzTstXc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=utIA2y8Vy...re=related

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2014 20:02 przez Anton.)
14-01-2014 06:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #2
RE: [Moskwa] Metro
Przejazd po odcinku Diełowoj Centr - Park Pobiedy, otwartym w styczniu 2014: http://www.youtube.com/watch?v=tzYon1wvTL4

(szczegóły w opisie na YT, jeden z ostatnich filmów nagranych starą kamerą, teraz będę kręcił na Sony CyberShot DSC-HX50 w HD 1080 Smile )

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2014 19:37 przez Anton.)
02-03-2014 17:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #3
RE: [Moskwa] Metro
http://transphoto.ru/photo/669607/ - ale zrobili z Moskwy... Ukrainę. Sad Żenująco to wygląda.

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
14-03-2014 06:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kafar Offline
Kasownik KRG-4
*

Liczba postów: 326
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 8
Post: #4
RE: [Moskwa] Metro
Reklama całopojazdowa pełną gębą Big Grin

[Obrazek: Admini_na_wycieczce.jpg]
15-03-2014 09:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #5
RE: [Moskwa] Metro
Stację metra Ulica Podbielskogo przemianowano na Bulwar Rokossowskogo. Smile

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2014 23:23 przez Anton.)
09-07-2014 23:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #6
RE: [Moskwa] Metro
http://transphoto.ru/photo/702599/
http://www.rynek-kolejowy.pl/53156/moskw...rtelne.htm

18+ i pierwszy Rusicz do kacacji...

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2014 15:40 przez Anton.)
15-07-2014 15:36
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #7
RE: [Moskwa] Metro
http://www.youtube.com/watch?v=pdNlX_XgMSs - tak się odbywa teraz ruch pociągów u mnie na Młodzieżowej po tragedii.

Oficjalna przyczyna jest niewiadoma. Ale wg. informacji miejscowych pracowników / miłośników, skład się wykoleił na przestawionej automatycznie pod wagonem zwrotnicy, przełączenie się której zostało spowodowane przez obniżenie prądu na podstacji i (przez to) fałszywe działanie systemu sygnalizacji. Prawdopodobnie to dopiero pojutrze ruch normalny przywrócą.

A jutro jest dzień żałoby...

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2014 10:47 przez Anton.)
15-07-2014 20:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #8
RE: [Moskwa] Metro
http://www.youtube.com/watch?v=Kmc1v2FQHfY - to się dzieje teraz na mojej ulicy. Dużo ludzi i autobusów...

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
16-07-2014 18:06
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #9
RE: [Moskwa] Metro
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-wyp...Id,1469388 - znaleźli jakichś putiejców i robią z nich koziołków do odpuszczania... Brak komentarzy, moim zdaniem to za niedbalstwo całe to kierownictwo powinno teraz na Kołymie metra budować, albo gdzieś w Norylsku. A nie siedzieć w stolicy i dolary liczyć.

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
18-07-2014 12:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Anton Offline
Pasażer bez biletu
*

Liczba postów: 407
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 9
Post: #10
RE: [Moskwa] Metro
http://transphoto.ru/photo/703150/ - Rusicz na Kuncewskiej, 3 dni bez ruchu...
http://cs617823.vk.me/v617823780/1b092/FbhkBevNMTs.jpg
http://www.ntv.ru/novosti/1146977/ - a tym czasem dziś na sąsiedniej Pionerskiej runął daszek, kilka osób ucierpionych i jakiś czas nie chodziły składy...

PS. O północy ruch na linii Arbacko-Pokrowskiej został otwarty.

Za niezależne może się uważać tylko to państwo, przeciwko któremu jankesy i ich satrapowie wprowadzili sankcje.
18-07-2014 23:29
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Advanced Tram Simulator | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS