Podróż linią numer 5, Dworzec autobusowy - DSK: Tramwaj Tatra T6B5.
Tak wygląda infrastruktura tramwajowa w mieście Twer, obwód Twerski, ~170km od Moskwy. Dobrze widać, jaki kryzys ma tam transport elektryczny (choć z trolejbusem tam nie jest tak aż źle)... Dziwi mnie, jak te wagony nie rozsypiają się na części podczas jazdy.
Stanem na dzień mojej podróży w mieście działały takie linie tramwajowe:
5 Dworzec autobusowy - DSK.
6 Dworzec autobusowy - Wieś Stara Konstantynówka.
10 DSK - Bulwar Canowa.
11 Dworzec autobusowy - Obwodowa (Pętlowa?).
13 Pierwsza Republikańska ul. - Bulwar Canowa
14 Dworzec autobusowy - Pierwsza Republikańska ul.
Tutaj macie schemat transportu elektrycznego (tramwaj i trolejbus)
P.S. Jakoś tak od tweryczan słyszałem, że w tym roku mają zamknąć linie 6, 10 i 13...
Nawet zrobiono artykuł w miejscowym dzienniku.
P.P.S. Podczas podróży zostałem niezłe zadziwiony tym, że tramwaje podają specjalny sygnał przed zamknięciem drzwi, podobny do dźwięku klaksonu samochodowego (sygnał ten słychać u mnie na filmiku). Very Happy Dla naszego kraju to coś nowego. Mr. Yellow
>Edward napisał:
>Na mapie te torowisko na końcówkach gdzie nic nie jeździ to rozbudowują czy likwidują?
Chodzi o tych liniach, co są odznaczone na szaro? To już zlikwidowane... Zielona linia na schemacie to niby budowana linia trolejbusowa, ale tak naprawdę od prawie dwóch lat nic tam się nie buduje.
>Edward napisał:
>Trolejbusowe linie 3 i 7 prawie się nie różnią?
Aha.
>Edward napisał:
>W Rosji nie ma sygnału przed zamknięciem drzwi?
Nie ma. W większości miast eks-ZSRR to jakoś się nie oswoiło. A na co te sygnale, jak motorniczy widzi że ktoś wsiada/wysiada to po prostu nie zamyka drzwi.
>g napisał:
>W GOPie część wagonów sprowadzonych z Krakowa ma podobny sygnał, jednak większość starych wozów ma dzwonki.