Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATS 2
Autor Wiadomość
GOPdriver Offline
Pasjonat
*

Liczba postów: 162
Dołączył: Sep 2014
Reputacja: 10
Post: #21
RE: ATS 2
No to fajnie Big Grin jeszcze moja skromna prosba... lepiej by bylo jakbys udostepnil kod exe ats i ats2 (ten drugi punkt to chyba lepiej zaczekac do wydania ats2 ale rob jak chcesz), moze znajdzie sie ktos, kto cos poprawi, albo dopisze i przyspieszy rozwoj atsa
20-02-2015 19:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
elot360 Offline
Użytkownik chory na głowę
*

Liczba postów: 188
Dołączył: Feb 2015
Reputacja: 5
Post: #22
RE: ATS 2
Mam takie pytania a propo obecnego ATS, które prócz rozwiania moich wątpliwości, może wniosą coś do ATS 2.
1. Zauważyłem że tramwaje które same jadą:
- przejechanie przez jeden przystanek zajmuje im całe życie (Podjeżdża coś pod przystanek, zamyka drzwi, rusza powoli, a potem po sekundzie znowu otwiera, zamyka po dłuższym czasie... I tak aż nie przesunie się na tyle że jak ruszy, to już minie przystanek)
- Jak tramwaj czasem pędzi to nie hamuje przed stojącym przed nim tramem (Szalona GOPowska eNka tak ma, z tego co zauważyłem).
Zostanie coś z tym zrobione?

2. Zauważyłem też że jak jeden wózek pojedzie w prawo, a drugi w lewo, to tramwaj się zatrzyma. Ale czemu jak podłączyłem inny wagon do tego "wykolejonego", to ten też się zepsuł (Tak pisało, a chodziło mi o wpchnięcie z powrotem wagonu z tej dziwnej pozycji). Czy będzie coś z tym robione?

3. Jak to jest z mapą GOP? Czemu na kamerze trzecioosobowej? (Tej gdzie zamiast trawy masz zimę) tak klatkuje... Z czego to wynika. Z ogromu sieci? Czy będzie coś przy tym robione?

4. Czemu wszystkie wagony (Prócz GOPowskich stopiątek oraz dwóch... Takich szarych...) na mapie Gdańsk fikcyjny muszą skręcić w Lewo, a te 5 wagonów już nie? I czemu jedna GOPowska stopiątka nie ma pulpitu? Coś będzie z tym robione?

To chyba tyle moich spostrzeżeń jeżeli chodzi o ATS...
20-02-2015 19:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Edward Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 507
Dołączył: Jan 1970
Reputacja: 21
Post: #23
RE: ATS 2
>- przejechanie przez jeden przystanek zajmuje im całe życie (Podjeżdża coś pod przystanek, zamyka drzwi, rusza powoli, a potem po sekundzie znowu otwiera, zamyka po dłuższym czasie... I tak aż nie przesunie się na tyle że jak ruszy, to już minie przystanek)

To zależy od FPS - żeby się tego pozbyć trzeba włączyć synchronizacje pionową karty graficznej i FPS spadnie do 60 klatek i będzie ok.
W nowym jest to zrobione inną metodą i FPS nie ma znaczenia.

>- Jak tramwaj czasem pędzi to nie hamuje przed stojącym przed nim tramem (Szalona GOPowska eNka tak ma, z tego co zauważyłem).

To chyba było największą poprawką, która sama w sobie zmieniła programowo całą filozofię torowisk od strony programowej - w nowym ATS komputerowy motorniczy też widzi tramwaj za zakrętem - w starym widział tylko przed sobą więc stanie na zakręcie było ryzykowne.

> Zauważyłem też że jak jeden wózek pojedzie w prawo, a drugi w lewo, to ... to ten też się zepsuł

No cóż w klasycznym ( Smile ) ATS wykolejenie jest jak choroba zakaźna. Chciałbym zrobić spychanie, to już próbowałem w ATS, ale nie wyszło. W każdym razie chciałbym zrobić taką możliwość nawet do przepychania lorek.

>3. Jak to jest z mapą GOP? Czemu na kamerze trzecioosobowej? (Tej gdzie zamiast trawy masz zimę) tak klatkuje... Z czego to wynika. Z ogromu sieci?

Tak dokładnie z ogromu sieci i tego że wszystkie te obiekty torów są budowane dynamicznie w czasie rzeczywistym - w nowy po prostu wgrywa obiekt wygenerowany wcześniej przez TramCAD'a.

4. Czemu wszystkie wagony (Prócz GOPowskich stopiątek oraz dwóch... Takich szarych...) na mapie Gdańsk fikcyjny muszą skręcić w Lewo, a te 5 wagonów już nie?

Nieparzyste numery linii skręcają, parzyste jadą prosto (chyba ze odwrotnie).

W nowym ATS można postawić "dekoder" przez rozjazdem, który będzie przestawiał zwrotnicę tak jak ustawi mu się w pliku tekstowym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2015 20:14 przez Edward.)
20-02-2015 20:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
elot360 Offline
Użytkownik chory na głowę
*

Liczba postów: 188
Dołączył: Feb 2015
Reputacja: 5
Post: #24
RE: ATS 2
A jak np. w tych GOPowskich stopiątkach zmienić numer? Bo wiem że można zrobić to klawiszami, ale nie widzę wizualnych efektów.
Poza tym co do Szalonej eNki to miejsce miało na prostym odcinku (Fikcyjny Gdańsk, kierunek Pętla Bohatera Galaktyki, prosty odcinek za Dw. PKP)

A co do tych przystanków dla komputera, a sprawdzę, sprawdzę...

---------------------------------------------------------------------------

A jak zrobić z tą kartą graficzną Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2015 22:18 przez elot360.)
20-02-2015 20:39
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
LodzkiBus Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 50
Dołączył: May 2014
Reputacja: 2
Post: #25
RE: ATS 2
Skoro tutaj o nowościach, to może jakieś zdjęcia z nowego ATS 2, bo bardzo chętnie bym zobaczył. Narazie to tylko filmik był.
20-02-2015 23:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
elot360 Offline
Użytkownik chory na głowę
*

Liczba postów: 188
Dołączył: Feb 2015
Reputacja: 5
Post: #26
RE: ATS 2
Przed chwilą zdarzyło mi się coś ciekawego na Gdańsku Fikcyjnym.

Po doczepieniu #1100 do #1263 (Sorka, znam nr wagonów na pamięć Tongue) / eNke do doczepy ND pojechała jako komputer, i na zwrotnicy gdzie zależny jest nr linii, to eNka pojechał w lewo, a doczepa prosto... Będzie coś z tym robione?

I jeszcze takie coś, że czasem jak puszczam skład z zajezdni to na tym prostym odcinku drugi wagon czasem "odpada". Coś będzie robione w tym temacie?

Jeszcze co do nowej wersji ATS takie pytanko z mojej strony. Czy każdy wagon będzie miał własny pulpit? Bo z tego co widzę to wszystkie (Prócz eNki) wagony mają pulpit wzorowany na tych gdańskich wagonach (Tak mi się wydaje że są z gdańska Tongue). I czemu np GOPowski wagon o numeracji w grze #1200 nie ma pulpitu...
21-02-2015 11:53
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
lukasn26 Offline
Mam kartę miejską na wszytkie linie :P
**

Liczba postów: 553
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 12
Post: #27
RE: ATS 2
>I czemu np GOPowski wagon o numeracji w grze #1200 nie ma pulpitu...
Bo źle jest wpisane w pliku trams w folderze maps/gdansk0000.

[Obrazek: 90a9698b9335c73bgen.png]
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011750463158
21-02-2015 12:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
elot360 Offline
Użytkownik chory na głowę
*

Liczba postów: 188
Dołączył: Feb 2015
Reputacja: 5
Post: #28
RE: ATS 2
(21-02-2015 12:32)lukasn26 napisał(a):  >I czemu np GOPowski wagon o numeracji w grze #1200 nie ma pulpitu...
Bo źle jest wpisane w pliku trams w folderze maps/gdansk0000.
Tyle że na Elblągu jest ten sam problem.

Mam jeszcze pytanko, czy jest bliżej czy dalej do publikacji nowego ATS?
22-02-2015 18:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ryba825 Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 54
Dołączył: Dec 2013
Reputacja: 2
Post: #29
RE: ATS 2
>>Mam jeszcze pytanko, czy jest bliżej czy dalej do publikacji nowego ATS?
Data jest bliżej nieokreślona. Ciężko również określić czy bliżej, czy dalej. Gdy tylko Edward uzna, że może wydać ATS NG, to to zrobi.
22-02-2015 19:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krzychu Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 141
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
Post: #30
RE: ATS 2
Ja jednak jestem za tym i oczekuję tego, by ATS dawał więcej możliwości niż tylko jazda jednym wagonem po określonej trasie, lub przynajmniej umożliwiał stopniowe wprowadzanie takich możliwości bez przerabiania całego kodu (może jakaś opcja tworzenia dowolnych modyfikacji i rozszerzeń symulatora przez system dodatków, jak p. w przeglądarkach).
W trybie jazdy swobodnej można by wtedy robić co się chce - rozbić tramwaj, przesiąść się do innego, zepchnąć tamten na tor odstawczy, swobodnie manipulować zwrotnicami by jechać pod prąd, złączyć stopiątki tyłami, wchodzić w interakcje z innymi tramwajami itp. Fajnie by było też np. móc przesiąść się do żurawia i podnosić wykolejony tramwaj lub też wytachać go z szyn i ciągnąć po betonie, jak to się robi w celu zezłomowania. Mogłaby być taka misja, że w krzakach stoją zabytkowe wraki i trzeba je przetargać z krzaków na tory i potem przeciągnąć do hali, tak jak we Wrocławiu robiono.
Do przesiadek najlepiej przerobić tryb pasażera, by można było swobodnie chodzić po scenerii, wchodzić do wagonów, a po wejściu do kabiny móc od razu wskakiwać za pulpit (czego mi brakuje w Maszynie, bo to latanie na F4 mnie denerwuje Smile ).
Co do sterowania wagonami przez komputer to lepiej zrobić tak, jak w Maszynie, czyli coś w stylu Shift+Q - włączenie autopilota, Q - wyłączenie. Ale takie rzeczy, jak wyjazd odpowiednich wagonów w odpowiedniej kolejności i odstępach (zgodnie z rozkładami) z zajezdni na trasy byłby automatycznie, nie że każdy wagon trzeba własnoręcznie zainicjować jak jest teraz.
W trybie jazdy rozkładowej teoretycznie te same możliwości, tylko że obowiązuje nas rozkład. Ale zdarzałyby się też zdarzenia losowe i na polecenie dyżurnego i nadzoru ruchu możemy spychać tramwaj czy jechać objazdem. Jak tramwaj się zepsuje, to też możemy się przesiąść i kontynuować pracę na innym składzie (na trasie, albo po zepchnięciu tamtego do zajezdni).
Pewnie mam zbyt duże wymagania, ale inspiruje mnie trochę gra Rigs of Rods, gdzie można robić wszystko ze wszelkimi środkami transportu (ostatnio próbowałem wylądować samolotem na płynącym promie Smile ) i to jest właśnie fajne, bo nienawidzę takich gier, gdzie np. w wyścigach samochodowych metr od jezdni są nieprzekraczalne bandy, a jak się zacznie jechać pod prąd, to nas odwraca z powrotem we właściwym kierunku Smile

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
18-03-2015 00:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Advanced Tram Simulator | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS