Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tramwaje zabytkowe
Autor Wiadomość
krzychu Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 141
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
Post: #1
Tramwaje zabytkowe
Pamiętacie, jak rok temu pisałem o projekcie w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, dotyczącego odbudowy wagonu typu Falkenried Maximum (z zachowanego wraku pudła, który służył komuś jako altana na ogródku)? Projekt zakwalifikował się do realizacji i teraz są w końcu pewne postępy. Zachowane pudło zostało niedawno przekazane firmie Protram, więc zapewne podjęła się wykonania rekonstrukcji (z częściowym wykorzystaniem zachowanych elementów).
Zdjęcie z przenoszenia pudła na wózek techniczny (oryginalne wózki nie zachowały się, zostaną sprowadzone prawdopodobnie z Niemiec, o ile już nie zostało to zrobione:
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fil...&mode=view
W ramach projektu miały być też przeniesione zabytkowe tramwaje spod chmurki do hali, niestety dopiero teraz coś się w końcu ruszyło (przez ten czas mocno ucierpiały, więc część to już wraki).

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
22-10-2014 00:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kafar Offline
Kasownik KRG-4
*

Liczba postów: 327
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 9
Post: #2
RE: Tramwaje zabytkowe
Świetna informacja! Smile Dobrze też że pozostałymi tramwajami ktoś się zainteresował, bo dużo tego tam gniło.

[Obrazek: Admini_na_wycieczce.jpg]
23-10-2014 11:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krzychu Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 141
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
Post: #3
RE: Tramwaje zabytkowe
Na razie pozostałe wagony nie zostały jeszcze zabezpieczone, ale trwają rozmowy i może niedługo uda się choć część schować do hali.
Tutaj więcej fotek https://plus.google.com/photos/112918570...6983656481

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
23-10-2014 22:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kafar Offline
Kasownik KRG-4
*

Liczba postów: 327
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 9
Post: #4
RE: Tramwaje zabytkowe
A ta niebieska enka też stała na zewnątrz? To jakaś szkoleniowa?

[Obrazek: Admini_na_wycieczce.jpg]
24-10-2014 08:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krzychu Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 141
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
Post: #5
RE: Tramwaje zabytkowe
Ta szlifierka i te co stały w hali to tam chyba cały czas stały wraz z pudłem Maximum. Jest to część hali, która należy do miasta, nie ma już do niej wjazdu (z tyłu hali jest wprawdzie suwnica, ale chyba już nieużywana). Na którymś zdjęciu widać w głębi 102Na, która należy do KSTM i jest też przez Protram remontowana - stoi w części hali należącej do Protramu. Ale reszta LH, N (np. jedyna zachowana doczepa) i ten 102N z reklamą emerytów i rencistów stoi na dworze. Niektóre były nawet sprawne jak je odstawiano (np. opryskiwacz, pług wirnikowy, Nka służbowa), ale już nie są, bo pogoda i złomiarze zrobili swoje, część też się uszkodziła jak je ciągnięto dźwigami po betonie.

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
24-10-2014 11:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krzychu Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 141
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
Post: #6
RE: Tramwaje zabytkowe
Wreszcie przystąpiono do akcji przenoszenia części zabytkowych tramwajów do hali. Na razie te najcenniejsze. Szkoda, że dopiero sięgając po możliwości budżetu obywatelskiego udało się te tramwaje uchronić przed dalszym zniszczeniem. Gdyby nie zostały wiele lat temu wyrzucone pod chmurkę i potem nie tułały się od zajezdni do zajezdni padając łupem złomiarzy, to byłyby w znacznie lepszym stanie i większość nadawałaby się nawet do remontu.
Tutaj fotorelacja z akcji przenoszenia, to jeszcze nie koniec tej skomplikowanej akcji i dojdą zapewne jeszcze kolejne. http://wroclawskakomunikacja.pl/biezace-...a-pod-dach

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
03-12-2014 01:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
lukasn26 Offline
Mam kartę miejską na wszytkie linie :P
**

Liczba postów: 553
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 12
Post: #7
RE: Tramwaje zabytkowe
Ojej... To wy te zabytki macie jeszcze w dobrym stanie w porównaniu do naszych: 803N (ten na zdjęciu to ja jakieś 4 lata temu),Lilpop. Jeszcze 2 w podobnym stanie u
nas w zajezdni gniją. Rozumiem że 4N-ka na 2-gim zdjęciu jeździ?
P.S I nie mówcie że tego złomu u nas nie da się uratować. Bydgoszczanie z odpowiednim budżetem potrafią zrobić wszystko. A oto dowód (w załączniku). Ten tramwaj jeździ do dziś, to najstarszy tramwaj elektryczny w Polsce.


Załączone pliki Miniatury
   

[Obrazek: 90a9698b9335c73bgen.png]
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011750463158
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2014 16:52 przez lukasn26.)
03-12-2014 07:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krzychu Offline
Pasażer z biletem miesięcznym
*

Liczba postów: 141
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
Post: #8
RE: Tramwaje zabytkowe
Tak, tamta ładna niebieska N-ka jest oczywiście w pełni sprawna, po remoncie, ale ona należy do Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego, jej ta akcja nie dotyczy. Może wyjrzała zobaczyć jak się miewa to je biednej rodzeństwo Big Grin Podobnie też ten 102Na z 29 zdjęcia - też KSTM nim się opiekuje, obecnie jest po renowacji wózków i czeka na remont pudła, ale jak widać też jest sprawny Smile
Co do stanu reszty wagonów to raczej rewelacji nie ma - te co pokazałeś pewnie stoją w czynnej zajezdni, przez co są lepiej pilnowane. Te nasze natomiast stały na części nieczynnej zajezdni należącej do miasta, która jest traktowana jako skład gratów (samochodów też) i choć jakiś cieć tam przy bramie siedzi, to i tak jak ktoś chce, to sobie wejdzie. Dlatego nasze tramwaje zostały rozszabrowane - zniknęły oryginalne nastawniki, powybijano szyby (także przy stawianiu ich tam), wyposażenie, tamta stodwójka z wyprostowanym pantografem też ma zdewastowane wnętrze i rozszabrowany pulpit. Trzeba było dopiero skorzystać z budżetu obywatelskiego i dać żółtą kartkę w wyborach, by ktoś w końcu raczył tym się zainteresować. Gdyby nie pożałowano im miejsca w hali, to wtedy koszty remontu byłyby znacznie mniejsze niż teraz. I tak z resztą wywalczono jedynie ich przeniesienie, nie ma szans na remont.

Co do przykładu z Bydgoszczy to świetnie, że się udało. To świadczy o tym, że i nasz Falkenried Maximum ma szansę odzyskać blask, choć została z niego praktycznie tylko kupa desek Big Grin Protram pewnie też będzie potrzebował pomocy specjalistów od stolarki, bo nie ma doświadczenia w drewnianych tramwajach Smile

PS. Pojawiła się nowa porcja zdjęć, z dzisiejszych manewrów. Trochę zazdroszczę tej ekipie pracowników - rzadko kiedy się zdarza taka skomplikowana operacja przenoszenia taboru. Nasz nowy żuraw też się przydał, szkoda tylko, że o połowę za drogi, ale tak już przetarg urządzili Smile

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
03-12-2014 21:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
lukasn26 Offline
Mam kartę miejską na wszytkie linie :P
**

Liczba postów: 553
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 12
Post: #9
RE: Tramwaje zabytkowe
Znalazłem link do dni otwartych w zajezdni rok temu, tu widać już dużo gorszy stan pojazdów: Zdjęcia . Warto też sobie pooglądać resztę zdjęć.

[Obrazek: 90a9698b9335c73bgen.png]
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011750463158
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2014 07:45 przez lukasn26.)
04-12-2014 07:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Advanced Tram Simulator | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS