Trolejbusy w Mediolanie pojawiły się już w 1933 roku.
Dużą reorganizację i redukcję sieć trolejbusowa przeżyła w latach 70-tych, wtedy Mediolan planował zbudować obwodnicę tramwajową wokół centralnych dzielnic. Specjalnie do tego celu zakupił tramwaje serii 4900 o dość dziwnych niesymetrycznych czołach
(Seria 4900). Jednak ze względów finansowych zrezygnowano z budowy tego pierścienia, a tramwaje Serii 4900 przeznaczono do obsługi innych linii.
Jako że była tam już sieć trolejbusowa, zreorganizowano ją w ten sposób, że planowaną obwodnicą puszczono trolejbus nr 90 i 91, które krążą po tym pierścieniu (90 prawoskrętnie, a 91 lewoskrętnie).
Oprócz tego zostały tylko dwie linie – 92 i 93. Przy czym 92 w dużej mierze przebiega po pierścieniu od wschodniej strony miasta, a 93 ma podobny przebieg, tylko parę ulic obok równolegle, z długim odcinkiem wspólnym z linią 92.
Mapa sieci: