ATS Forum - Advanced Tram Simulator
Wielokąty w OBJ i ESO - Wersja do druku

+- ATS Forum - Advanced Tram Simulator (http://d6team.com/atsforum)
+-- Dział: Programy (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: Pomoc doraźna (/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Wątek: Wielokąty w OBJ i ESO (/showthread.php?tid=394)



Wielokąty w OBJ i ESO - Ra_ - 12-12-2018 19:45

1. Czy w OBJ do konwersji na ESO można użyć wielokątów (w tym wklęsłych) i czy w takim przypadku zostaną prawidłowo przetworzone i podzielone odpowiednio na trójkąty? Czy może lepiej dzielić to na trójkąty we własnym zakresie?
2. Zapewne powtarzanie pierwszego punktu na końcu wielokąta nie będzie miało sensu?
3. Czy jeśli nie dorzucę normalnych, to się policzą?


RE: Wielokąty w OBJ i ESO - Edward - 13-12-2018 21:07

ad 1. Niestety konwerter nie dzieli sam na trójkąty, trzeba przed zapisem dokonać triangulacji, np. zaimportować .obj do Blendera i wyeksportować ponownie z włączoną opcją "Triangulate" (co do Blendera starsze wersje (do 2.49) miały lepszy import/eksport .obj).

>Czy może lepiej dzielić to na trójkąty we własnym zakresie?

Dokładnie tak.

3. Czy jeśli nie dorzucę normalnych, to się policzą?

Chyba tak.


RE: Wielokąty w OBJ i ESO - Ra_ - 14-12-2018 03:57

Czyli jednak trzeba rozbić na drobne. A już myślałem, że coś przyoszczędzę... Ujemne indeksy chociaż obsługuje?


RE: Wielokąty w OBJ i ESO - Edward - 14-12-2018 07:39

Tak.